miércoles, 8 de marzo de 2017

4.1. jarduera | Praktika onak

#eDIGCOMP ikastaroko azken blokean sartu gara jada. Bertan, Ainhoa Pujanaren bideoa ikusi ondoren, praktika onen osagaien eta hauek lortzeko erabilitako estrategien inguruan hausnarketa egiteko eskatu digute.
Ainhoak, praktika onak gauzatzeko gakoak sei direla dio: kolaborazioa, komunikazioa, edukia, pentsamendu kritikoa, sormena edo berrikuntza eta autoestimua edo alderdi emozionala.

Praktika onen osagaiak

Erabat ados nago Ainhoak azpimarratutako osagaiekin eta horietatik bat aukeratu beharko banu, kolaborazioa izango litzateke. Bai ikasleen partetik eta baita beste irakasleen partetik ere. Honek, alde batetik, saio majistral tradizionalak murriztu eta ikasleen inplikazioa ekarriko luke, ikasketa prozesu aktiboagoa lortuz. Dale-n konoaren arabera, ikaslearen parte hartzea zenbat eta handiagoa izan, ikaskuntza prozesua efektiboagoa izango da.
Edgar Dale-n konoa 
Bestalde, beste irakasleen kolaborazioak lana errazten du. Talde-lanak emaitza hobeak dakartza, bideo honetan adierazten den bezala.

Praktika onen gakoak denak praktikan jartzeko beharrezkoa da irakasleon inplikazio eta motibazioa. Baina baita ikastetxe eta organu gorenen laguntza eta sostengua ere. Izan ere, bideo zerrenda honetan agertzen diren hainbat ikastetxeetako irakasleek metodologia berriak praktikan jarri aurretik, ikastetxeen laguntza jaso zuten. Bai formakuntzan eta baita beste arlotan ere.

Irakasleon eginbeharra, ikasketa egoerak sortzea dela ere aipatzen du, eta egoera hauek lortzeko hainbat estrategia metodologikoz baliatu gaitezkela. Hauetariko asko aspaldikoak dira, gu derrigorrezko hezkuntzako ikasle izan baino lehen ere erabiltzen zirenak. Beste batzuk aldiz, berriagoak, ikaslearen partehartze zuzenagoa eskatzen dutenak. Hauek denak modu honetan sailkatu ditzakegu:
Ainhoa Pujanaren aurkezpena
Neurri batean edo bestean, estrategia guztiak erabiltzen ditugu denok, eta hala behar du. Nire kasuan estrategia emozionalengatik debilidadea daukat. Gamifikazioa oso tentagarria iruditzen zait ikasleen motibazioa suspertzeko eta gainera baliabide edo estrategia digitalak erabiltzen baditugu horretarako, askoz hobe. Motxilan sartuko nukeen estrategien artean kognitiboa ere egongo litzateke. Arazo-egoera problemen planteamenduak ikasleen atentzioa asko erakartzen baitute. Estrategia sozialek ere, gizarteratzeak, ikasitakoaren aplikazio zuzena erakustea dakar eta honek ikasketa egoera sortzea eragiten du. Eta nola ez, kudeaketa estrategiak ere beharrezkoak dira, irakasleak ez zoratzeko. Antolamendu on bat beti da garrantzitsua eta beharrezkoa edozein ekintza txukun burutzeko.


No hay comentarios:

Publicar un comentario